W SODO są 2 sposoby ustawiania zakresów upoważnień, czyli dostępu danego pracownika do określonych zbiorów danych i procesów przetwarzania.
Pierwszy sposób, to automatyczne przypisywanie zakresów upoważnień pod profil (stanowisko) danego użytkownika. Tę metodę najbardziej rekomendujemy – pozwala zaoszczędzić dużo czasu i maksymalnie zautomatyzować proces nadawania upoważnień. To w jaki sposób powiązać profile (stanowiska) pracowników zostało opisane szczegółowo w sekcji pomocy Szybki start. Kliknij tutaj, żeby przejść do odpowiedniej sekcji pomocy.
Drugi sposób, to ręczne przypisywanie zakresów upoważnień w czasie dodawania / edycji poszczególnych upoważnień. Jest to metoda bardziej czasochłonna i może przydać się szczególnie w przypadku np. pracownika, który ma określone stanowisko (np. Pracownik działu handlowego), jednak z uwagi na dodatkowe kompetencje (np. zasiadanie w komisji socjalnej) uzyskuje dostęp do niestandardowych zbiorów danych. Ręczne nadawanie zakresów upoważnień zostało opisane w trzeciej sekcji niniejszej zakładki pomocy.